ADVARSEL: Chihuahua overload.


12. maj 2017 
🐶🐾💖💗💕💖  LILLE PRUTTEN HAR FØSDA 💖💕💗💖🐾🐶

Lupe, Lupita, Lupedingo, Dingodoodle. Min Mexicanske burrito fylder 10 år i dag 

Jeg har ellers hendes 1 års føsda i Californien stående så klart i min hukommelse, som var det i går.

Hvor er det crazy som tiden er fløjet afsted. det er 10 år siden jeg købte hende for en slik i Mexico fordi jeg savnede en rejsekompagnon. Aldrig havde jeg troet jeg skulle have en hund. Det fik jeg så
Og sikke en hund. Ingen er vist lig den. Hun er noget helt specielt. 

Lupe har besøgt USA adskillige gange. Mexico endnu flere gange. Men hun har så sandelig også besøgt følgende lande: 
Sverige, Tyskland, Holland, England, De hollandske Antiller i Caribien, Honduras, Belize, Guatemala, El Salvador, Nicaraqua, Costa Rica, Panama, Colombia og Venezuela. 

Lupe er aldrig syg. bliver aldrig aggresiv. Hun var nem at træne fordi jeg tilbragte så meget tid alene med hende i hendes første år. Hver dag. Så hun blev trænet til ikke at gø. Og i 7 år gøede hun ikke og jeg kunne derfor holde hund i en andelsforening hvor hunde ikke var tilladt. Da Jeg så for 2,5 år siden købte hus på landet blev hun en værre vagthund haha. 
Hun har haft sin gang i 2 år på Christiansborg. Jeg arbejdede i en periode i Folketinget som sekretær, med eget kontor og Lupe var med mig hver dag. Dejligt med en chef som på daværende tidspunkt var udnævnt Årets Dyreven af Dyrenes Beskyttelse <3 

Lupe er meget tæt knyttet til mig forsat. Og er jeg for stille i rummet ved siden af, kommer hun ind og tjekker om jeg forsat er der, og går så ind i soveværelset og lægger sig igen. Hun lystrer forsat forskellige kommandoer (dog er hørelsen ikke helt hvad den har været)
Hun går forsat uden snor. Hun elsker vores have og vores dejlige landlige omgivelser. 
Og jeg satser bestemt på 10 år mere med hende, selvom hun dog er begyndt at skrante.
Hendes tænder har dog set bedre dage og hun har fået revet ca. 8 ud indtil videre og er derfor blevet en tungehund. 

Nedenfor, samt i mit FB album, som jeg linker til nederst i dette indlæg, ser I bare en brøkdel af de tusindevis af billeder jeg har af og med hende 
sikke mange minder vi har sammen og sikke en god hund hun har været og er.  
(update. hun har netop pisset på køkkengulvet, mens jeg sidder her og skriver færdig
...det var fandens til møgkøter altså 😂) 

Tak fordi I kigger med og deler et trip down memory lane med mig 










Santa Monica 



                                                    vi gatecrashed Hollywood skiltet.


Hellere lille og vågen end stor og doven


færge til Isla Margarita (Venezuela)







Vegas Baby, VEGAS!


 slem passage fra Belize til Honduras - alle er søsyge





Lupe på hendes plads i vindueskarmen på mit kontor



Lupe overraskede min yngste søn på hans 3års føsda i Mexico (2014)
Hun fløj ind aftenen før, sammen med mormor, helt uden at han vidste det!
  





Panama




Lupe med hendes småbrødre 








Colombia










vi overnattede hos en familie vi mødte i en bus i Nicaragua











Belize

Lupe passer på hendes småbrødre 





Lupe deltog naturligvis fra ende til anden i begge børns dåb

Jul i Mexico, 2011

Rørvig Strand, hvor vi går tur jævnligt, da vi bor i nærheden.  april 2017

Lupe deler hus med katten Kylling, som her går aftentur med os (april 2017)

anderledes setting lupe slår sine folder i for tiden (rørvig´17)

LAX, hvor Lupe blev nægtet afrejse med os og måtte blive derovre i 3 mdr (hos familie!)

scooter tid rundt på øen Roatan

Skagen





Rubjerg Knude

                                     

Gudenåen


Grisetå Odde 





En bunker ved Vesterhavet

Honduras


Esbjerg





Guatemala



Varm bus i Nicaragua


Leon, Nicaragua






                                       
chiller på mor ud for Roatans kyst





denne 3 mands ubåd skal vi ombord i 



                     700 ft under havets overflade i en tremands ubåd ... sejeste Lupedingo

interview med TACA Airlines som filmede os da vi var i ubåden.




Mexico


Californien


Costa Rica


Lupe holder mågerne på afstand

                                                Tillykke med de 10 år, mors skattepige


    



happy birthday to me



Lupe har sin egen blog, jeg har dog ikke været god til at holde den opdateret. Link nedenfor.
Jeg vil forsøge at opdatere lidt oftere.
Den blog jeg skrev for "Vi med hund" magasinet, under vores lange rejse, blev slettet af tv2, der overtog "Vi med hund"s blog system.. Rigtig trist, da jeg brugte lang tid på den og lagde mange billeder og beskrivelser af vores oplevelser derind.

Desuden har Lupe et fotoalbum på Facebook. det er offentligt, så I kan kigge forbi, hvis I har lyst. 
alle billederne tilhører naturligvis mig og må ikke kopieres og deles uden min tilladelse. Pft. 

Kommentarer