Jeg fylder rundt 😱

Det er midnat og jeg fylder 40. Jeps, intet mindre! 😱

Det er lidt surealistisk at se det på skrift. Og endnu værre er det at sige det højt.

Jeg forstår det ikke rigtig selv. Mig. 40 år. fyrre år! No way.
Jeg mener jeg husker jo tydeligt, da jeg var barn og man konkurrerede om hvem der havde yngst og ældst forældre. og når nogle så sagde deres far eller mor var 30 eller 35, så var det sådan helt åååårh manner hvor er hun/han gammel så!

Nu er jeg ikke bare 30 eller 35. Nu er jeg 40!
Jeg kunne jo nærmest snart være bedstemor (om jeg var startet tidligere med at lave babyer!)

Det kan godt være at jeg ejer hus, bil og er mor og forbillede for mine to børn.
MEN inde i mit hoved er jeg stadig selv et "barn"

Min alders radar er fuldstændig ude af kontakt med virkeligheden.
Jeg kan vitterlig ikke gætte om en person er 15 eller 20.  25 eller 35 osv.
Derudover kan jeg slet slet ikke forstÃ¥, nÃ¥r jeg møder jævnaldrende jeg ikke har set i lang tid, at de ser SÃ… gamle ud. Jeg kan føre en samtale og samtidig stÃ¥ og tænke "sjit hvor mÃ¥ de have haft et hÃ¥rdt liv" eller  "har de ikke brugt solfaktor"  "de ryger og drikker nok for meget kaffe"


Og når jeg så kommer hjem og kigger mig i spejlet uden tøj på er det som at få et slag i ansigtet med en stegepande. Welcome to the real world Mayer. Du er selv gammel....!


Men det kan bare ikke lade sig gøre. For jeg kan ikke finde ud af at være gammel, eller voksen er det vel nok nærmere.  Jeg kan hverken strikke eller sy. Jeg kan dÃ¥rligt koge et æg.  Jeg har aldrig set en eneste episode af søndagsdramaerne pÃ¥ DR1. Hverken Borgen, Krøniken, Nikolaj & Julie og hvad de ellers hedder. Desperate Housewife heller ej.  Jeg ser sjældent fjernsyn.

Jeg vil hellere arbejde på min mac, tjene penge, drømme om hvor næste rejse skal gå hen. nusse rundt med mine planter i haven, Drømme om hvordan fremtiden ser ud om et år. eller ti, samt undre mig over hvornår Ryan Gosling ringer til mig.

Jeg er young at heart. Mon andre tænker ligesom mig?
Dem på 50, 60 eller sågar 80 år. Er deres sjæl ligeså ungt som en 25 årigs? Er det kun vores krop der ældes? Ville vi stadig som 80årig give den gas, hvis vores krop tillod det?
Føler I jer yngre end I er? Er alder virkelig bare et nummer som man siger? Og kan vi med en positiv tankegang forblive unge i hjertet? Hvorimod hvis vi begynder at føle os gamle og komme med undskyldninger for at gøre noget, så bliver vi gamle?

Jeg er ikke fyrre, fed og færdig!

Og det er vigtig for mig at bevise. Overfor min omgangskreds. Men allermest overfor mig selv. Jeg kan. Jeg vil. Jeg gør.  Præcis som jeg altid har gjort. Impulsive Mayer fÃ¥r en idé. Andre syns hun er tosset. Mayer ønsker derfor endnu mere at gøre det og modbevise at den idé ikke er sÃ¥ tosset enda.

NÃ¥r jeg har sendt mine børn i skole, vil jeg derfor tage min bil, køre til Roskilde og parkere den. Tage en rygsæk pÃ¥ ryggen og sÃ¥ begive mig ud pÃ¥ landevejen (red. roskildevejen)  Jeg har tænkt mig at gÃ¥ 40 km i anledning af min 40 Ã¥rs dag. Jeg har ledt og ledt efter ruter, der er præcis 40 km. det er dælme svært. MEN nu har jeg fundet frem til denne. se billedet:

Den er 39, 2, men hvis jeg så lige taget et par små omveje, burde den snige sig op på 40.

Min nærmeste familie møder mig pÃ¥ Sticks ´n Sushi i Hellerup og sÃ¥ kører vi ellers sammen hjem til Rørvig efterfølgende.  Jeg hÃ¥ber at jeg overlever og at min stædighed vil fÃ¥ mig helt i mÃ¥l.  Mine børn er sÃ¥ spændte og glæder sig. De siger at de vil sidde i skolen og tænke over hvor langt jeg nu er nÃ¥et, alt efter hvad klokken er. De har lovet godt vejr, sÃ¥ det er pÃ¥ med kasket og høj solfaktor.

Jeg er IKKE gammel. Jeg er bare et år ældre end sidste år. Og det er ikke så galt enda. Bare jeg kan få lov at blive et år mere næste år og næste år og næste år og......så skal jeg nok lade være med at klage over hængetasker, cellulite, slaskerøv og grå hår.

Jeg lever og jeg værdsætter det

Tjula hopsa sa 💓



Kommentarer