Min 40 års føsda


I did it.

kørte min bil fra Rørvig til Roskilde station. Lagde nøglen (til min mor som sku hente den)
Gik så til Roskilde station og startede min Endomondo. Afsted det gik. forude lå 40 kilometers gåtur.
Jeg nåede ca. forbi Ros Torv og så begyndte det at regne. haha. perfekt.
Jeg lod mig ikke slå ud af det. Jeg var i topform med tophumør.
Jeg smilede til alle og hilste og var bare ikke til at skyde igennem. Dette var MIN dag.


Turen ind af Roskildevej var lidt kedelig... fra Roskilde igennem industri kvarteret, Hedehusene og Høje Tåstrup var ikke det mest spændende... MEN jeg havde jo valgt denne rute fordi det for mig var et trip down memorylane. Jeg er halvvejs i mit liv (deromkring håber jeg da) og dette var en perfekt anledning til at se tilbage på min første halvdel af livet.

Jeg kom meget i Roskilde da en af mine bedste veninder boede der og vi hang ud på BMX rampen fordi der var en virkelig lækker fyr der. Senere blev det Crazy Daisy der trak.

Mine minder fra Høje Taastrup går på City 2.... holy smokes hvor stjal jeg dog mange chokolader fra Bilka i tidernes morgen (ups!)  Og desuden arbejdede jeg som ung arbejder i dyrehandlen nede i kælderen sammen med en virkelig lækker fyr som vist nok hed Thomas og lignede Chesney Hawkes. Ahhh alle de teenage crush altså.

I Tåstrup gik jeg på privatskole. I tre år og der har jeg naturligvis en masse minder fra, ikke mindst pga. alle de venner jeg fik fra byen. Jeg cyklede desuden ofte til og fra skole (eller rullede) via Roskildevejen fra Brøndbyvester hvor jeg boede.

Albertslund boede de fleste af mine venner fra skolen og vi roamede gaderne i de sene aftentimer. eller hang ud i centeret eller på skaterrampen. Jeg har desuden en del branderter på samvittigheden fra den by :-O

Glostrup. Haps.. .Der har jeg haft en lejlighed lige ved ringvejs krydset fra jeg var 17 år. Jeg har drukket mig sanseløst beruset i elefantøl, pisan ambon og martini til diverse fester i Glostrup hallen og jeg har haft min gang på Glostrup hospital i tide og utide. Ligesom Wall Street var diskotekET fra jeg var 15-16 år. Og pudsigt nok var jeg halvvejs på min tur da jeg nåede dertil.  20 km tilbagelagt. Det blev fejret med en cheeseburger til en 10er og et om muligt endnu bedre humør...
Videre det gik ind af Roskildevejen til jeg nåede mit elskede Brøndby... hvor jeg er født og opvokset.

Jeg drejede ind på Brøndby nordvej... og med stort smil gik jeg og mindedes min (olde) momse, som boede i det sidste højhus. samt min mormor som boede i det første højhus. Og hov lige derovre på den anden side i Nykær havde jeg søreme også selv haft en lejlighed i et par år. Oppe på 12. sal. sikke manges sjove minder jeg har derfra. suk.

Videre ned forbi Vestbadet, hvor jeg med mine veninder og familie tilbragte mange mange sommerferier inde.

Så nåede jeg Rødovre - der har jeg søreme også boet. Rebæk Søpark. min første lejlighed. Jeg var 16.
Uhhh og Dammeren.. alle der har sat fod på Damhuskroen ved at det er noget helt specielt.
Og så ligger der lige før man når Dammeren, en snusket bodega. Den hedder (hed?) Café Vin & Brød. Der var jeg ansat som bartender....jeg søgte jobbet fordi det hed CAFÈ men jeg så hurtigt at det ikke liiiige var en café. Det var et hårdt arbejde. med rockere der smadrede bulen, fulde kunder der viftede med store knive, syge gæster der kom i under bukser og tømte sin skraldepose ud på bordet, hvor vi måtte ringe efter den blå vogn. og og og... Jeg var ikke mange dage over 20 år, men det lærte mig virkelig meget om mennesker og livet at stå derinde. Man må ikke dømme folk, man ved ikke hvad de har været igennem. Min far var alkoholiker og derfor ramte det mig dybt at tilbringe så mange timer med alkoholikere. Jeg endte med at blive fyret for at stjæle fra kassen...der manglede 1500,- Og det kunne kun være mig der havde taget dem... JEG VAR RØDGLØDENDE. jeg kunne aldrig aldrig nogensinde drømme om at stjæle fra nogen (jeg var jo ikke ligefrem 12, rebelsk og chokoladesulten mere?!) ...og da slet ikke stjæle fra den hånd der fodrede mig. Jeg var virkelig såret.


Jeg nåede forbi Damhussøen og op til Ålholm plads, da jeg pludselig bagfra hørte en stemme jeg kendte. Det var min lillebror der overraskede mig med blaffende flag i hånden, som han satte i min taske og jeg så gik med resten af vejen. Virkelig skøn overraskelse. Han tog virkelig måsen på mig.
Han spurgte om han måtte følges med mig og så gik det ellers bare derind af. Vi fik vendt hele verdens situationen. mit privatliv, hans privatliv, følelser, arbejde allez. Det var skønt. Han er dejlig.

Da vi nåede FRB slot, satte vi os og drak en kop kaffe med Bailey og kage til, som han havde med
Og så var det ellers videre. Ind af vesterbrogade, forbi Tivoli, Rådhuspladsen, igennem Christiansborg, hvor jeg har arbejdet og lige skulle vinke op til mit kontor. Så ind over Kongens Nytorv, Amalienborg, Kastellet, Østerbrogade




Kommentarer